داشتن سبک آموزشی و پرورشی از ملزومات مدارس شاهد است
مدیرکل دفتر امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش:
مدیرکل دفتر امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش گفت: داشتن سبک آموزشی و پرورشی و اجرای آنها از ملزومات مدارس شاهد است. به گزارش مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش به نقل از استان آذربايجان غربي، محمدرضا رزاقی در گردهمایی مدیران مدارس شاهد استان اظهار کرد: استراتژی تعریف شده برای اداره شاهد که مهمترین وظیفه اداره شاهد بوده این است که هر دوره اعم از ابتدایی، متوسطه اول و دوم سبک خاصی داشته باشد سبکی که در نوع فعالیت در حوزه آموزش و پرورش و اجرا در مدرسه تعیین کننده آن باشد. مدیرکل دفتر امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: به دنبال این هستیم که آیا می توانیم برای مدارس شاهد استاندارد داشته باشیم . رزاقی گفت: پیگیری می کنیم که در همه مدارس یک سبک و جریان واحد شکل گیرد و در پی آن مدیران آسوده خاطر باشند که این دانش آموز از مدارس شاهد و با ویژگی های خاصی به پایه های بالا آمده است. وی اظهارکرد: اما در سال های اخیر این مدارس به درجه های مختلف از نظر آموزشی از جمله یک 2 و سه تقسیم شده اند. مدارس شاهد در سال 60 طی فرمان امام (ره) شروع به شکل گیری کرد و وقتی شکل گرفت با یک انرژی بالا که ریشه در باورهای ایرانی و اسلامی داشت فعالیت کرد.