فعالیت2هزار انجمن اولیا و مربیان در مدارس استان
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی خبرداد:
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر قریب 2 هزار انجمن اولیا و مربیان در مدارس استان فعالیت می کنند. به گزارش مركز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به نقل از خراسان جنوبی، عباس لامعی اظهارکرد: قریب 12 هزار نفر از اولیای دانش آموزان استان به عنوان اعضای اصلی انجمن ها مشغول فعالیت هستند و در موضوعات مختلف آموزشی و پرورشی یاری رسان مدیران مدارس می باشند. وی، از جذب 24 مدرس جدید خانواده در سال تحصیلی جدید خبر داد و افزود: در سال جاری یک دوره آموزشی ضمن خدمت به میزان 32 ساعت برای این مدرسین برگزار می شود. مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری مراسم استانی و نمادین گرامی داشت هفته پیوند اولیا و مربیان، به میزبانی شهرستان درمیان، تصریح کرد: در حال حاضر قریب یکصد مدرس آموزش خانواده در شهرستان ها و مناطق استان مشغول ارائه خدمات آموزشی به اولیای دانش آموزان می باشند. رئیس شورای انجمن اولیا و مربیان استان، با بیان این که 4 مرکز راهنمایی و مشاوره خانواده در شهرستان های بیرجند، قاین، فردوس و سرایان مشغول ارائه خدمات مشاوره ای به خانواده ها هستند، تأکید کرد: توسعه مراکز راهنمایی و مشاوره خانواده با همراهی شوراهای انجمن اولیا و مربیان شهرستان ها و مناطق یکی از اولویت های آموزش و پرورش خراسان جنوبی در سال تحصیلی جاری به شمار می رود. لامعی، برگزاری یک هزار و400 دوره آموزش خانواده برای اولیای دانش آموزان استان را یکی از مهمترین برنامه های این اداره در سال تحصیلی گذشته دانست و ادامه داد: در سال تحصیلی جاری نیز با توجه به تهدیدات نرم و آسیب های موجود در جامعه، برگزاری دورههای آموزشی با موضوعات تربیت دینی، پیشگیری از آسیب های اجتماعی، مبارزه با قاچاق کالا و ارز و فرزند پروری، برای اولیا پیش بینی شده است. مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، کارگروه های تخصصی انجمن های اولیا و مربیان را بازوی توانمند مدیران در اداره مدارس دانست و اضافه کرد: با شناسایی و استفاده از توانمندی های اولیا در زمینه های علمی، پرورشی، عمرانی و مهارتی می توان گام های بلندی در راستای ارتقای کمی و کیفی فعالیت های آموزشی و پرورشی مدارس برداشت. وی در ادامه یادآور شد: اهمیت دادن به انجمن های اولیا و مربیان، زمینه ساز تبیین مقوله پیچیده تربیت و نهادینه شدن آن در دانش موزان شده و به پرورش صحیح و اصولی آنان در تمامی ابعاد علمی، فرهنگی، آموزشی و شخصیتی می انجامد.