500 مرکز تشخیص اختلالات یادگیری در کشور فعالیت می کنند

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی:

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: 4 یا 5 درصد دانش‌آموزان با نوعی از اختلالات یادگیری مواجه هستند که در 500 مرکز تشخیص اختلالات یادگیری ایجاد شده از سوی این سازمان شناسایی می شوند. به گزارش مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش به نقل از خراسان شمالی، مجید قدمی افزود: اگر می خواهیم ایران را بسازیم و رشد کنیم بایدآدم های متناسب با موضوع را منصوب کنیم رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی بیان داشت: در این حوزه کار های بسیاری صورت گرفته واعتقاد داریم خودمان را به نرم ها و استاندارها نزدیک کنیم و در این راستا از ظرفیت و پتانسیل کافی برخوردار هستیم.  وي خاطر نشان كرد: تلاش می کنیم آموزش تلفیقی در کنار آموزش عادی قرار گیرد لذا باید فرهنگ آموزش تلفیقی را به آموزش عادی انتقال داد. قدمی در پاسخ به کمبود معلم در مدارس استثنایی کشور افزود: کمبود معلم در مدارس استثنایی کشور تامین شده که این کار از طریق دانشگاه فرهنگیان و جذب نیروی آزاد در حال انجام است رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در خصوص خدمات همکاران فرهنگی شاغل در مدارس استثنایی گفت: طبق سنوات گذشته این همکاران فرهنگی ضریب 1.2 می گیرند و با 25 سال خدمت بازنشسته می شوند از سویی از لحاظ حقوقی کمی بیشتر از همکاران فرهنگی عادی هستند.

سند تحول بنیادین