در مجلس تمام تلاش ما اینست که پیوندی بین آموزش و پرورش ، موسسات و دانشگاه ها با صنعت ایجاد کنیم

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی:

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی گفت: خروجی دانش آموزان و دانشجویان باید باصنعت گره بخورد و آنان جذب بازار کار شوند تا به توانند به تولید و اشتغال کمک کنند. به گزارش مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش به نقل از استان قزوين، داود محمدی گفت: در مجلس تمام تلاش ما اینست که پیوندی بین آموزش و پرورش، موسسات و دانشگاه ها با صنعت ایجاد کنیم. این پیوند هم می تواند باعث ایجاد انگیزه در دانش آموزان گردد و هم مسیر اشتغال که امروز بحث اول کشور می باشد را بازگشایی کند. رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی افزود: خروجی دانش آموزان و دانشجویان باید باصنعت گره بخورد و آنان جذب بازار کار شوند تا بتوانند به تولید و اشتغال کمک کنند وی تصریح کرد: از اهم هدف هاي هنرستان های فنی وحرفه ایی كاردانش آماده ساختن فرد براي زندگي شغلي و اجتماعي است. فرد پس از پايان تحصيلات كاردانش و رسيدن به سن كار و فعاليت انتظار دارد از تلاش هاي خود در زمينه پايه گذاري يك زندگي مستقل و اشتغال بهره برداري كند که این مستلزم نگاه مسئولین به این حوزه است. محمدی گفت: توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش در استان با توجه به صنعتی‌بودن آن و وجود صنایع مادر و سنگین در راستای خوداشتغالی، کارآفرینی و مهارت‌آموزی جوانان برای ورود به بازارکار یک ضرورت است ومشارکت همه دستگاه‌ها برای توسعه آموزش‌های مهارتی و هدایت روند ساخت‌وساز مدارس به سمت ساخت هنرستان‌های جدید را می طلبد.

سند تحول بنیادین