بهار تعليم و تربيت فصل بلوغ خلاقيت ها و نوآوري ها در شيوه هاي تدريس و مديريت مدرسه است

دبيركل شوراي عالي آموزش و پرورش با صدور پيامي هفته دفاع مقدس و بهار تعليم و تربيت را تبريك گفت.

به گزارش روابط عمومي شوراي عالي آموزش و پرورش؛ در پيام دكتر محمود اماني طهراني دبيركل شوراي عالي آموزش و پرورش به مناسبت بزرگداشت هفته دفاع مقدس و بهار تعليم و تربيت آمده است:

بهار تعليم و تربيت فصل بلوغ خلاقيت ها و نوآوري ها در شيوه هاي تدريس و مديريت مدرسه و از همه مهم تر تحول در ذهن و رفتار دانش آموزان با بكارگيري فناوري هاي نوين در زمينه آموزش و يادگيري است. تحول در آموزش و پرورش مسیر گریز ناپذير براي پرورش نيروهاي توانمند، كارآمد و اثربخش در زمينه توسعه و پيشرفت كشور است كه برای تثبیت ارزشها و هویت اسلامي و ايراني در نسل آینده‌، نيازمند اين تحول و دگرگوني هستيم. اميدوارم در اين سال جديد با همكاري و همراهي مجموعه ملت، مجلس و دولت شاهد اجراي فراگير سند تحول بنيادين در مدارس كشور باشيم.

مدرسه به عنوان خانه دوم دانش آموز و كانون تربيتي محله، بايد به عنوان يك عامل موثر در رشد و ارتقاي علمي، تربيتي و اجتماعي محله مورد توجه جدي همه اقشار جامعه قرار گيرد. مردم و اولياء دانش آموزان با مشاركت در طرح ها و برنامه هاي آن به بازوي قدرتمند و پشتواني توانمند براي پيشبرد اهداف تعليم و تربيت تبديل شده و همواره در كنار عوامل مدرسه با ارائه ايده هاي نو و خلاقانه آنها را در امر آموزش و پرورش كودكان اين سرزمين همراهي و كمك كنند.

 بی شک مدرسه دومین خانه و مامن دانش آموزان و نخستین نهاد اجتماعی برای ورود به دنیای مدرن است که دانش آموزان در آن تمرین علم آموزی، مهارت آموزي، خودباوري و مسئوليت پذيري مي نمايند. دانش آموزان عزيز با توکل به خداي يكتا و تلاش و كوشش فراوان در يادگيري علم و دانش، راه خود را به سوی فردايي بهتر و روشن خواهند گشود.

آغاز سال تحصيلي و بهار تعليم و تربيت كه شروعي دوباره براي  مبارزه با جهل و ناداني و تقارن آن با هفته بزرگداشت دفاع مقدس که خود مجموعه اي بي نظير از آموزه هاي الهی و انسانی در تعالی روحیه فداكاري، شهامت و از خودگذشتگی است را به بسيجيان محترم، فرهنگيان گرانقدر و دانش آموزان عزیز تبریک و تهنیت عرض مي كنم.

بی تردید بزرگداشت «دفاع مقدس» كه به فرموده‌ مقام معظم رهبری:«اوج افتخارات ملت ایران است». فرصت ارزشمند و مغتنمی است تا معلمان عزيز حماسه فرزندان و سربازان دلیر اين سرزمين را براي دانش آموزان بازگو نموده و جانبازي ها و رشادت هاي اين عزيزان را ارج نهند.

براي معلمان گرانقدر كه تربيت نسلي مسئوليت پذير، توانمند و تاثيرگذار در آينده كشور مرهون زحمات ايشان است، سالي همراه با سعادت و موفقيت از درگاه خداوند متعال مسئلت مي كنم و اميدوارم دانش آموزان عزيز؛ معلمان گرانقدر خود را الگوي عملي، براي رسيدن به قله هاي علمي، اخلاقي و معنوي قرار دهند.

                                 محمود اماني طهراني – دبيركل شوراي عالي آموزش و پرورش