رابطه رهبری تاملی مدیران و همانندسازی دبیران در مدارس دخترانه مقطع متوسطه دوم

پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه رهبری تاملی مدیران و همانندسازی دبیران در مدارس دخترانه مقطع متوسطه دوم شهر اصفهان در سال تحصیلی 1401-1400 انجام گرفت.

روش پژوهش از نوع توصیفی-همبستگی بود. جامعه آماری پژوهش شامل دبیران مدارس دخترانه مقطع متوسطه دوم شهر اصفهان با نمونه آماری 892 نفر از این جامعه می‌باشد. ابزار پژوهش حاضر پرسشنامه می‌باشد. برای تجزیه و تحلیل داده‌ها از آزمون ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون گام گام در نرم افزار SPSS استفاده شد. نتایج این پژوهش نشان می‌دهد که بین رهبری تاملی مدیران و همانندسازی دبیران در مدارس دخترانه مقطع متوسطه دوم شهر اصفهان رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد. وضعیت رهبری تاملی مدیران مدارس دخترانه از دیدگاه معلمان مدارس دخترانه مقطع متوسطه دوم شهر اصفهان در شرایط مطلوب میباشد. وضعیت همانندسازی سازمانی معلمان مدارس دخترانه از دیدگاه معلمان مدارس دخترانه مقطع متوسطه دوم شهر اصفهان در شرایط مطلوب میباشد. بین مولفههای رهبری تاملی (گشودگی، هدف، احساس امنیت، به چالش کشیدن باورها و گفتگو و بازخورد مستمر) و همانندسازی سازمانی معلمان مدارس دخترانه مقطع متوسطه دوم شهر اصفهان رابطه معنیداری وجود دارد. مولفههای رهبری تاملی مدیران (گشودگی، هدف، احساس امنیت، به چالش کشیدن باورها و گفتگو و بازخورد مستمر) قابلیت تبیین و پیش بینی همانندسازی سازمانی معلمان مدارس دخترانه مقطع متوسطه دوم شهر اصفهان را دارد.

ادامه مقاله را در اینجا مطالعه کنید.

سند تحول بنیادین