وزیر آموزش و پرورش:

معلمان قهرمان معرفی می‌شوند

وزیر آموزش و پرورش گفت: فرمان معرفی معلمان قهرمان را ۲ هفته پیش رهبر معظم انقلاب صادر کردند و بر این اساس معلمان قهرمان در کشور شناسایی و معرفی خواهند شد.

به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، رضامراد صحرایی روز سه شنبه در آیین اختتامیه نخستین جشنواره ملی معلمان جهادی سراسر کشور اظهار کرد: مدرسه اصلی‌ترین مکان آموزشی است که پایه‌های علم در آنجا شکل می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه دولت سیزدهم فقط برای زمان حال کار نمی کند، اظهار داشت: در مدت ۳۰ ماه فعالیت دولت سیزدهم هفت هزار مدرسه در کشور ساخته شده است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه محصول فعالیت امروز آموزش و پرورش برای آینده‌ است، ادامه داد: دانش آموز امروز آینده کشور است؛ مسئولان آینده کشور هم‌ اکنون در مدارس هستند و بنابراین تقویت نظام آموزشی امر کلیدی و راهبردی است.

وی با یادآوری اینکه کار معلمان حتی مهمتر از مرزداران است، افزود: معلم نگهبان فکر و اندیشه دانش آموزان است.

صحرایی یادآور شد:  صفات جهادی در گفتار معلم نیست بلکه در کردار اوست. معلم جهادی همان معلمانی هستند که سند تحول درباره آنها سخن بسیار گفته است.

وی افزود: سند تحول عنوان کرده معلم باید دانش آموز تراز را تربیت کند و ویژگی‌های ایثارگری و خودباوری را در فرزندان پرورش دهد؛ نظام تعلیم و تربیت می‌خواهد الگو شدن را به دانش آموزان بیاموزد که وجه متمایز کار آموزشی است.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه به دانش آموزان جهادی اشاره کرد و گفت: این قشر از نوجوانان به سطحی از فهم اجتماعی رسیده اند که در زمان تعطیلات مدارس و اوقات فراغت خود برای کمک به سایر دانش آموزان در مناطق محروم حضور یابند.

صحرایی با اشاره به اینکه بخش قابل توجهی از بودجه عمومی دولت صرف آموزش و پرورش می شود، افزود: این اتفاق طبیعی است زیرا این وزارتخانه وظیفه تعلیم و تربیت نسل های آینده را به عهده دارد.

سند تحول بنیادین