برنامه تعالی مدیریت مدرسه، استانداردهای یک مدرسه خوب را عینی می کند

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل :

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: برای اداره خوب یک مدرسه، نیاز به استانداردهایی است که برنامه تعالی این استانداردها را عینی کرده و ضمن دسته بندی آن به شکل شاخص، ارزیابی مدارس را ممکن خواهد ساخت. به گزارش مركز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرروش به نقل از استان اردبیل، احمد ناصری که در جلسه مدیران و رؤسای نواحی و مناطق 19 گانه استان سخنرانی می کرد، اظهار داشت: مجموعه فعالیت ها و توفیقات حاصل شده مرهون زحمات همکاران استان و نواحی و مناطق بوده و این موفقیت ها در سایه تلاش ارزشمند کلیه همکاران و فرهنگیان به دست آمده است. ناصری افزود: از جمله رویدادهایی که با توفیق همراه بوده بحث پروژه مهر بود که در این مسیر ساماندهی و مدیریت نیروی انسانی و همچنین نقل و انتقالات فرهنگیان مواردی بودند که با دقت و آرامش و با سلامت روند کار به شکل قابل قبولی مدیریت و اجرا شد. مدیرکل آموزش و پرورش استان خاطر نشان ساخت: جذب و سازماندهی نیروهای جدید از فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان، پذیرفته شدگان نیروهای آزاد، حق التدریسی ها و ... که حدود 1000 نفر بودند، از جمله اتفاق های قابل توجی بودند که در نوع خود نوعی ایجاد اشتغال از سوی آموزش و پرورش تلقی می شود. احمد ناصری با اشاره به نتایج خوب کنکور در سال 96 افزود: 42 درصد از دانش آموزان جاری استان در سالتحصیلی 96ـ 95 موفق به قبولی در دانشگاه های دولتی شدند. ناصری ضمن اشاره به حجم ابلاغی وزارت از بابت جذب بی سوادان در سالجاری به تعداد 9200 نفر تصریح کرد: از این تا امروز با پوشش 4500 نفر از این سهمیه در جایگاه ششم کشوری قرار داریم. وی از تشکیل 1850 انجمن اولیا ومربیان در مدارس خبر داد و خاطر نشان ساخت: 11000 نفر از اولیا در این انجم ها عضو هستند و این عدد رقم قابل توجی بوده و ظرفیت بسیار مؤثری برای آموزش و پرورش ایجاد کرده است. مدیرکل آموزش و پرورش استان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اهمیت سیستم های گرمایشی مدارس افزود: درسالجاری 176 مدرسه به سیستم گرمایشی استاندارد مجهز شدند و پیگیری و رصد سیستم های گرمایشی مدارس در طول سال و دقت در بهینه سازی آنها با توجه به شروع فصل سرما مورد تاکید است. احمد ناصری از تحصیلی 36200 نفر از دانش آموزان با احتساب پیش دبستانی در مدارس غیردولتی خبر داد و افزود: توسعه بخش غیر دولتی روند مناسب و قابل قبولی دارد. ناصری خاطر نشان ساخت: تقویت گروه های آموزشی، نقش رهبری مدیر واحد آموزشی، توسعه کیفی و کمی پژوهشسراهای دانش آموزی،  تقویت آزمایشگاه ها، کارگاه ها و توسعه هوشمند سازی مدارس با استفاده از تجربیات سایر استان ها و مدارس مورد تاکید جدی و دایمی آموزش و پرورش استان است. وی افزود: تلاش در جهت یک نوبته کردن مدارس به منظور بالا بردن کیفیت آموزشی و پرورشی مدارس مد نظر بوده و در این بین حساسیت و توجه ویژه به مدارس لازم التوجه مورد انتظار است. مدیر کل آموزش و پرورش استان ضمن تاکید بردقت درانتخاب مدیران واحدهای آموزشی، تصریح کرد: اگر مدیر خوب و توانمند برای یک واحد آموزشی انتخاب شود کار مدارس به سرانجام مطلوب از هر حیث خواهد رسید بنابر این انتخاب سلیقه ای افراد  برای پست مدیریتی مدارس قابل اغماض نیست. احمد ناصری همچنین ضمن تاکید بر حفظ حریم اداری، مالی و آموزشی مدارس، خواستار مشارکت مردم در اداره مدارس شد و اقدامات اولیا در این زمینه را قابل قبول توصیف کرد. گفتنی است؛ در پایان این نشست یکروزه که با تبیین و تشریح برنامه های معاونت های مختلف اداره کل و اظهار نظر مدیران و رؤسای نواحی و مناطق همراه بود، از تلاش های روسای محترم در برگزاری مطلوب پروژه مهر سال جاری با اهدای لوح و هدایایی تجلیل به عمل آمد.

سند تحول بنیادین