مشارکت113هزاردانش آموزاستان درانتخابات شوراهای دانش آموزی

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی خبرداد:

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: قریب 113 هزار و 400 دانش آموز دختر و پسر استان در یک هزار و 300 آموزشگاه برای انتخاب اعضای شوراهای دانش آموزی به پای صندوق های رأی رفتند. به گزارش مركز اطلاع رسانی و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش به نقل از استان خراسان جنوبی، عباس لامعی صبح امروز در حاشیه برگزاری بیستمین انتخابات شوراهای دانش آموزی استان، اظهارکرد:در پایان انتخابات امروز و پس از شمارش آرا قریب 16 هزار و 400  دانش آموز به عنوان اعضای یک هزار و 249 شورای دانش آموزی در مدارس استان انتخاب می شوند. وی، از سازماندهی 48 هزار و 121 دانش آموز استان در 6هزار و 426 کمیته خبر داد و تصریح کرد: شورای دانش آموزی  ظرفیتی بالقوه  برای شرکت فعال و سازنده دانش آموزان در فعالیت های اجتماعی است. لامعی یکی از مهمترین اهداف تعلیم وتربیت را، اجتماعی ساختن دانش آموزان وآماده کردن آنان برای شرکت فعال وسازنده در زندگی اجتماعی عنوان کرد وگفت: یکی از شیوه‌های گرایش دانش آموزان به فعالیت‌ها و تصمیم گیری‌های اجتماعی، مشارکت آنان در گروه ها وشوراهای متشکل از همسالان در مدارس است. مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، آشنایی دانش آموزان نسبت به حقوق اجتماعی خود وبهره برداری صحیح از آن واحترام به حقوق دیگران از دیگر اهداف برگزاری انتخابات شوراهای دانش آموزی به شمار می رود. وی مدرسه را مکانی برای یادگیری مهارت های زندگی و اجتماعی برشمردو تاکید کرد:  انتخابات شورا هاي دانش آموزي با هدف پرورش روحيه همكاري، تعاون، همفكري، سعه صدر، تحمل نظرات و افکار متفاوت و مسئولیت پذیری و تصمیم گیری برگزار می شود و تلاش می شود تا دانش آموزان در مقیاسی کوچکتر تاثیر و تاثرات انتخاب گری خود را به عینه مشاهده کنند . دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی، بر دادن فرصت انديشيدن، ابراز وجود ومداخله موثر در امور مربوط به دانش آوزان تأکیدکرد و ادامه داد: این فرصت زمینه ساز عزت نفس وارتقاء شخصيت آنان ومسئوليت پذيري بيشتر وفعاليت خود انگيخته ومسئولانه آنان می شود. وی اضافه کرد: تشكيل شوراي دانش آموزي در مدارس و نگرش مثبت و برخورد مسئولانه دست اندركاران تعليم وتربيت وكارشناسان نسبت به اجراي اين طرح، زمينه دروني ساختن فرهنگ مشاركت ومشاركت پذيري دردانش آموزان وتحولي كار ساز در نظام اجرايي وتصميم سازي آموزش وپرورش را  فراهم می‌کند. وی ابراز داشت: كسب آمادگي وآگاهي هاي لازم براي همزيستي، هم انديشي، پذيرش تنوع ديدگاه ها وتحمل آراء وعقايد ديگران، مشاركت در امور يادگيري مهارت هاي زندگي از جمله اهدافي است  كه از مجراي شوراهاي دانش آموزي تحقق می پذيرد. گفتنی است؛ تعداد اعضای شوراهای دانش آموزی در مدارس ابتدایی بر حسب تعداد دانش آموزان پایه های سوم، چهارم، پنجم و ششم و درمدارس متوسطه براساس کل دانش آموزان هرمدرسه می باشد.

سند تحول بنیادین