تولید محتوا با رویکرد قرآنی برای دانشآموزان پیشدبستانی استان
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان رضوی خبرداد:
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: تولید محتوا با رویکرد قرآنی برای دانشآموزان پیشدبستانی با پیشگامی خراسان رضوی تدوین شده و در ادامه و بعد از تأیید وزارتخانه اجرایی شده است. به گزارش مركز اطلاعرسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به نقل از استان خراسان رضوی، ابوالحسن حقیقی، معاون آموزش ابتدایی خراسان رضوی گفت: توانمندسازی معلمان در دستور کار آموزش و پرورش خراسان رضوی قرار دارد که به صورت تخصصی برای پایههای تحصیلی مختلف برنامهریزی شده است. معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان رضوی عنوان کرد: دورههای متناوب توانمندسازی قرآنی معلمان میانی و مربیان پیشدبستانی بر اساس محتوای درسی جدید برگزار میشود. وی ابراز کرد: خراسان رضوی پیشگام تولید محتوا با رویکرد قرآنی برای دانشآموزان پیشدبستانی بوده است و در بحث آموزش قرآن و آموزش مربیان پیشدبستانی و مدرسان میانی بر اساس تولید محتوای جدید، کارگاههای آموزشی در دهه اول آبانماه سال جاری برگزار می شود. حقیقی با توضیح برگزاری دورههای توانمندسازی معلمان و مربیان استان گفت: کارگاهها با یک دوره هشت ساعته در مشهد آغاز میشود و معلمان از سراسر خراسان رضوی به این دوره دعوت و این دورهها هر سه ماه یکبار تکرار میشود. وی با اشاره به برگزاری مراسم رسمی آموزش قرآن ویژه دانشآموزان پایه اول دبستان، عنوان کرد: این جشن در راستای آغاز ارتقای آموزش قرآن برای دانشآموزان پایه اول دبستان در نظر گرفته شده است. معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهار کرد: هدف از آموزش قرآن برای دانشآموزان پایه اول ابتدایی در رویکرد جدید، انس و آشنایی با قرآن است تا دانشآموز بتواند خود از داستانهای قرآن که آداب و مهارتهای زندگی را روشن کرده است، درس بگیرد. حقیقی با بیان اینکه آموزش قرآن پایه ابتدایی توسط آموزگاران همان پایه انجام میشود، ادامه داد: آموزش قرآن در سه هزار مدرسه ابتدایی خراسان رضوی پیگیری میشود. وی به ساعتهای آموزشی قرآن دانشآموزان ابتدایی اشاره کرد و افزود: قرآن برای سه پایه اول دبستان سه ساعت آموزشی در طول هفته در نظر گرفته شده و در متن برنامه درسی گنجانده شده است و این جدای از فعالیت فوقبرنامه مدارس است. حقیقی اظهار کرد: آموزش قرآن ویژه دانشآموزان پایه اول دبستان با هدف آموختن آداب زندگی و معارف شرعی مانند پاکی و پاکیزگی با استفاده از داستانهای قرآنی انجام میشود. وی به اهداف آموزش شناختی دانشآموز نسبت به قرآن اشاره کرد و گفت: اولین گام در پرداختن به قصص قرآنی، روخوانی و روانخوانی است و پس از آن، شناخت نسبت به قرآن در آموزش پایه اول پیگیری میشود. معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان رضوی اضافه کرد: برای اولین بار در کشور محتوای آموزش پیش دبستانی با رویکرد قرآنی در خراسان رضوی تدوین شده و در وزارت آموزش و پرورش مورد تأیید قرار گرفت و در حال حاضر اجرای آن در خراسان رضوی آغاز شده است، همچنین در این راستا رویکرد آشنایی با سیره رضوی مدنظر قرار گرفته و در حال اجراست و سعی داریم تا این روش در سطح کشور هم به اجرا برسد.