تعلیم و تربیت اسلامی موجب کاهش ناهنجاری های اجتماعی می شود

معاون پژوهشی و برنامه ریزی ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش:

معاون پژوهشی و برنامه ریزی ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش گفت: اگر در مدارس ما تعلیم و تربیت اسلامی نهادینه شود، دیگر شاهد ناهنجاری های اجتماعی در جامعه نخواهیم بود. به گزارش مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش به نقل ازاستان اردبیل، عیرضا رحیمی در دیدار با اساتید دانشگاه پردیس علامه طباطبایی اردبیل علامه طباطبایی را مصداق حقیقی و الگوی تمام عیار علم و دانش عنوان کرده، اظهار داشت: اخلاق، رفتار، منش، زندگی، مطالعه و سایر زمینه های اجتماعی علامه طباطبایی می تواند موضوع خوبی برای انجام پژوهش اساتید و دانشجویان این دانشگاه باشد. رحیمی با بیان اینکه توجه به آموزش و پرورش موجب توسعه کشور خواهد بود، تصریح کرد:آموزش و پرورش در حال حاضر ظرفیت های بی شمار و نابی دارد که حوزه علمیه می تواند از آن در جهت تحقق اهداف دینی، شناسایی و جذب استعدادها استفاده کند. به گفته وی استفاده آموزش و پرورش نیز از ظرفیت حوزه علمیه، امری لازم و ضروری است که باید به طور جدی توسط هر دو نهاد پیگیری و دنبال شود. معاون پژوهشی و برنامه ریزی ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش در ادامه از آموزش و پرورش و حوزه های علمیه به عنوان دو بال تبیین احکام و مسایل دینی در مدارس یاد کرد و افزود: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز بر تقویت و ترویج آموزه های دینی در مدارس تاکید شده و از این رو راهکار اساسی کمک گرفتن از حوزه است و حوزه نیز باید در این زمینه ظرفیت سازی کند. رحیمی همچنین رسالت دانشگاه فرهنگیان را در زمینه تربیت دانش آموزان و رفع شبهات مربوط حیاتی توصیف کرده و سلامت تربیتی مدارس را در سایه تربیت شایسته دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان عنوان کرد. رحیمی در بخش دیگری از سخنانش به برنامه های تدوین شده برای سال تحصیلی 97-96 اشاره کرد و گفت: 62 عنوان پژوهشی، نشست های تخصصی با استفاده از نیروهای توانمند حوزه علمیه، دیدار دانش اموزان و معلمان با علمای حوزه علمیه و آشنایی معلمان با نظام اموزشی حوزه از جمله این برنامه ها می باشد.

سند تحول بنیادین