ارزشیابی کیفی توصیفی فضای رقابتی مدارس را به فضای مشارکتی تبدیل کرد

معاون آموزش ابتدایی وزير آموزش و پرورش:

معاون آموزش ابتدایی وزيرآموزش و پرورش با اشاره به تحول در رویه آموزشی کشور گفت:ارزشیابی کیفی توصیفی، فضای رقابتی مدارس را به فضای مشارکتی تبدیل کرد. به گزارش مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش به نقل از استان البرز، رضوان حکیم زاده در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره ملی فیلم کوتاه ارزشیبابی کیفی توصیفی دراستان، افزود: حدود14سال است که شاهد برگزاری برنامه ارزشیابی کیفی، توصیفی در مدارس ابتدایی هستیم که تاکنون این برنامه ملی در فرآیند یادگیری و یاددهی نتایج خوبی به همراه داشته است. معاون آموزش ابتدایی وزيرآموزش و پرورش تصريح كرد: اجرای این برنامه در مدارس ابتدایی سبب شده تا دانش آموزان این دوره با مشارکت در فعالیت های آموزشی کلاسی، زمینه ارتقاي کیفیت آموزش را فراهم کنند. وی اظهار داشت: اجرای برنامه ارزشیابی کیفی - توصیفی تا کنون با نقاط قوت و ضعفی همراه بوده که برطرف کردن نقاط ضعف آن نیاز به اصلاح دارد. حكيم زاده خاطر نشان کرد: در نشست های شورای معاونین وزارت آموزش و پرورش نیز معاونت آموزش ابتدایی درخواست کرده تا نظر نهایی اعضای این شورا در مورد نتایج مثبت ومنفی این برنامه بیان شود تا زمینه اصلاح این برنامه ملی در مدارس کشور به وجودآید. معاون آموزش ابتدایی وزيرآموزش و پرورش گفت: در اجرای موفقیت های این برنامه آموزگاران دوره ابتدایی با سختی کار فراوانی روبرو شدند که امیدواریم در سال تحصیلی 96- 97 برای جبران این سختی کار معلمان برنامه ای مدون و عملیاتی دیده شود. حکیم زاده تعداد دانش آموزان مقطع ابتدایی کشور را 7 میلیون و 400 در سال تحصیلی 96- 95 اعلام کرد، افزود: مشکلات برنامه ارزشیابی کیفی - توصیفی در مدارس ابتدایی جبران نکردن زحمات آموزگاران و تراکم بالای دانش آموزان در کلاس های درس است. وی با شاره به اين كه استفاده از زبان هنر از نقاط قوت این طرح است،ادامه داد: برگزاری اولین جشنواره ملی فیلم کوتاه ارزشیابی کیفی توصیفی نشان داده می‌توان برای تغییر سبک آموزشی از هنر هفتم کمک گرفت.

سند تحول بنیادین